Chinese kool met garnalen

Chinese kool met garnalen

door | Recept

Deze Chinese kool met garnalen staat al jaren bij ons op het eetprogramma. Het is een supergezonde maaltijd, maar voor ons minimaal net zo belangrijk; het is superlekker! Mocht je niet weten wat je met Chinese kool moet doen, maak dit recept en je weet het voor altijd. Eet smakelijk!

 

 

Ook lekker als lunch

Als ik Chinese kool overheb, eet ik deze vaak als lunch. Ik maak een soort lauwwarme salade van de Chinese kool met garnalen. Als avondeten eten we deze Chinese kool met garnalen meestal met basmatirijst, maar als lunch laat ik de rijst weg. Een echt lekkere, supergezonde en voedzame lunch.  

Je hebt nodig (hoeveelheid afhankelijk van het aantal personen)

* Chinese kool.

* Garnalen, middelgrote uit de diepvries is prima, wel laten ontdooien.

* Knoflook, flinke teen of tenen, schoongemaakt.

* Sambal (glutenvrij).

* Ketjap manis, de zoete (glutenvrij).

* Bakolijfolie.

* Basmatirijst, variatietip; zwarte rijst.

 

Supersnel klaar

* Kook de rijst volgens de verpakking gaar.

* Verhit een scheutje bakolijfolie in een koekenpan of wok en voeg de ontdooide garnalen toe.

* Pers knoflook uit en voeg toe.

* Voeg een scheutje ketjap manis en sambal naar smaak toe.

* Snij de Chinese kool in heel fijne reepjes en voeg toe aan de garnalen.

* Bak kort mee, het is de bedoeling dat de Chinese kool lekker knapperig blijft.

* Roer goed door en voeg een snufje kaneel, kurkuma en het geroosterde komijnzaad toe.

* Schep op een bord en serveer met basmati- of zwarte rijst.

En genieten maar, eet smakelijk! 

Zo lekker kan groente zijn

Sharing is caring!