Geef je gezondheid een oppepper

Geef je gezondheid een oppepper

door | Gezondheid

Je gezondheid een flinke oppepper geven, dat is altijd een goed idee. Vergeet daarbij zeker deze dingen niet!

Werk aan je gezondheid, maar lees eerst even dit…

Aan je gezondheid werken is helemaal toppie, zolang je je eventuele beperkingen accepteert. Je kunt vechten tegen welke aandoening dan ook, maar dat is in de praktijk meestal vechten tegen de bierkaai. Zinloos dus. Accepteren betekent niet goedkeuren of je ergens bij neerleggen, maar wel dat je rekening houdt met het feit dat je dingen mogelijk niet (meer) kunt. Focus op de dingen die je wel kunt, hoe moeilijk dat soms ook is. En natuurlijk volg je altijd de adviezen van je behandelend arts op als je die hebt. Ga voor haalbaar, daar word je veel gelukkiger van. En gelukkig zijn is kneitergoed voro je gezondheid!

Geef je gezondheid een oppepper

Zorg voor uitstekende mondhygiëne

Dit klinkt misschien als een open deur, dat is het niet! Er zijn duizenden mensen die problemen hebben met hun tandvlees zonder dat zelf te weten of te merken. Dit kan grote gevolgen hebben voor je algehele gezondheid. Ga naar een goede tandarts en mondhygiënist en laat regelmatig tandsteen verwijderen. Voor heel veel mensen is twee keer per dag tandenpoetsen en flossen onvoldoende met veel gezondheidsklachten (infecties, verminderde weerstand, ontstekingen, verkoudheden, pijntjes, spierpijn) als mogelijk gevolg. Niet blij met je tandarts? Ga naar een andere! Je kunt zelf dagelijks rageren met ragers en 2x per dag tandenpoetsen. Kom je moeilijk achter je achterste kiezen? Neem een reep gaasverband en wrijf er voorzicht mee over de achterkant van je gebit.

Slik een goede multi-vitamine en vitamine d als aanvulling op je voeding

Ga naar een orthomoleculair- of hormoontherapeut als je wilt weten welke supplementen goed voor jou zijn.

Eet gezonde vetten als olijfolie en roomboter

Wees niet bang voor vet, van gezond vet word je niet vet, mits je niet overdrijft en dagelijks een half pakje roomboter wegknaagt. Je wordt vet, dik en vadsig van suiker en bewerkte voedingsmiddelen en van te grote hoeveelheden eten.

Mediteer

Je wordt er niet alleen chill en ontspannen door, maar je leert ook makkelijk naar binnen te keren en de stilte in jezelf op te zoeken en je blijft absoluut rustiger in hectische stressvolle (crisis)situaties. Probeer tijdens het mediteren niet om geen gedachten te hebben, maar ga gewoon zitten en laat je gedachten voorbijdrijven. Vind je het lastig om stil te zitten? Misschien past een geleide meditatie of medidatie op binaural beats (muziek) bij je.

Ga naar een masseur of sauna als je stramme stijve spieren hebt

Of voor het lekker, dat kan natuurlijk ook. Regelmatig saunabezoek zorgt voor een betere weerstand. Blijf je liever thuis? Koop een infraroodlamp.

Zoek de stilte op 

Stilte is goed voor je, kalmeert je geest en lichaam en zorgt voor nieuwe creatieve inspiratie.

Zorg ook goed voor je geestelijke gezondheid

Eb bestaat niet zonder vloed en de maan kan niets zonder de zon… Zorg ook goed voor je geestelijke gezondheid. Je bent het gelukkigst met een gezonde geest in een gezond lichaam,

Blijf jezelf ontwikkelen

Je houdt je hersenen fris en scherp en blijft lekker bij de tijd. Nieuwe dingen doen is niet alleen leuk, maar ook supergezond!

Blijf in beweging en kies wat bij jou en je lichaam past

En dat kan ook tuinieren, bowlen of wandelen zijn.

Zorg dat je zo soepel en lenig mogelijk blijft

Niemand vindt het prettig als ie zelf zijn veters niet meer kan strikken.

Ventileer en lucht je huis goed

Zorg ervoor dat ventilatieroosters openstaan en gooi iedere dag de ramen open. Zorg voor frisse lucht in je huis en je leven.

Drink water om je lichaam gezond en gehydrateerd te houden

Eet meer groenten en fruit en steeds minder vlees, vis en zuivel

Eet voedingsmiddelen die goed zijn voor je hersenen en lichaam

Denk hierbij aan zalm, broccoli, blauwe bessen, kiemen, tomaten (vooral warm/verhit), bananen, noten en eieren.

Zorg voor zo min mogelijk langdurige en/of negatieve stress

Chronische stress is funest voor je gezondheid. Daar kun je dus maar beter rekening mee houden, dan er vroeg of laat achter komen.

Ga iedere dag naar buiten

Iets met frisse lucht, frisse neus, frisse regen, frisse kansen ruiken en zien en lekker frisse ideeën opdoen.

Hou van jezelf

Mensen die van zichzelf houden zorgen beter voor zichzelf. Daarom.

Maak plezier

Heb en maak zoveel mogelijk plezier. Lachen is gezond!

Meer geluk & gezondheid

Ik ben Jolanda Toet. Na een rampzalige jeugd vol geweld en vijandigheid en zonder liefde en positiviteit, besloot ik dat ik gelukkig wilde en mocht zijn. Ik leerde van mezelf houden en veranderde werkelijk alles in mijn leven. Resultaat? Een energiek, positief en gelukkig leven. En dat gun ik iedere vrouw! Om vrouwen te inspireren en motiveren hun mooiste leven te leven, schrijf ik artikelen en e-books over geluk en voeding.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit blog leuk, grappig, interessant of mooi? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit blog wilt delen!

Sharing is caring!