Gegrilde ananas met vanilleyoghurt en pistachenootjes

Gegrilde ananas met vanilleyoghurt en pistachenootjes

door | Recepten

Toetjes, whats in a name? moeten vooral lekker zijn en niet per definitie gezond, toch? Deze toet is allebei, hoezeee! 

Tips & suggesties

1. Eet je vegan of lactosevrij? Neem dan een yoghurtachtig product dat bij jou en je eetpatroon past.

2. Heb je geen grilpan? Gril je ananas dan in een hete gril of in een gewone koekenpan. 

Ingrediënten voor 4 personen

Ananas, 1.

Griekse of een andere dikke yoghurt, 8 eetlepels.

Vanille-essence.

Pistachenootjes, ongezouten, hoeveelheid naar smaak.

Kaneel, flinke snuf.

Bakolijfolie, een scheutje.

Zo maak je het

1. Maak de ananas schoon en  snijd in plakken.

2. Verhit een beetje bakolijflie in een grilpan en gril de ananas goudbruin. 

3. Doe de Griekse yoghurt in een schaaltje en roer de vanille-essence erdoor.

4. Leg per persoon twee gegrilde ananasschijven voorzichtig op een bordje.

5. Schep er twee eetlepels vanilleyoghurt bij.

6. Hak de pistachenootjes fijn en strooi over de yoghurt.

7. Bestrooi de yoghurt met kaneel.

8. En klaar is je top-toet!

Serveer direct en geniet. Eet smakelijk!

Drie heel verschillende salades

Hoi! Ik ben Jolanda Toet, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Op dit blog deel ik altijd lekkere, nooit saaie, vaak gezonde en soms minder gezonde recepten met je. Het leven is te kort om niet lekker te eten! Mijn recepten zijn glutenvrij, maar ook zeer geschikt en lekker voor mensen die wel gluten eten. Naast recepten vind je hier blogartikelen over voeding (food), lifestyle en reizen (travel). Ik wens je heel veel lees- en kijkplezier! Heb je vragen? Stuur een
e-mail naar info@jolandatoet.nl.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit gerecht lekker? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit recept wilt delen!

Sharing is caring!