Gnocchi met tomatensaus, mozzarella, pecorino en basilicum

Gnocchi met tomatensaus, mozzarella, pecorino en basilicum

door | Glutenvrij, Recepten, Snel, Vegetarisch

Heb je weinig tijd om te koken? Maak dan deze verrukkelijke niet te versmaden vegetarische gnocchi! Sneller en stuken gezonder dan frietjes bakken of Chinees halen. Ook heerlijk na zwemles, voor die belangrijke vergadering of als je laat thuis komt. Eet smakelijk!

Gnocchi gezond?

Zelfgemaakte aardappelgnocchi zonder chemische toevoegingen is logischerwijs de gezondste gnocchi. Ik gebruik deze glutenvrije regelmatig en verrassend genoeg is deze op het Sorbinezuur E200 na, zeker niet ongezond. Ik eet gnocchi als ik weinig tijd heb en iets gezonders wil eten dan bestellen, halen of frituren. Bestrooi je gnocchi royaal met verse (rauwe) basilicum, dat is pas echt gezond!

Zo maak je de gnocchi met tomatensaus, mozzarella, ricotta en basilicum.

Voor twee personen heb je nodig:

* Aardappelgnocchi, 200 gram.
* Ui, schoongemaakt en gesnipperd.
* Knoflook, een teen gepeld en fijngehakt.
* Tomatensaus, 400 ml.
* Mozzarella, 1 bol.
* Pecorino, naar smaak.
* Basilicum, verse.
* Bakolijfolie.

Zo maak je de gnocchi

* Verhit bakolijfolie en fruit de ui en de knoflook op laag vuur aan.
* Voeg de tomatensaus toe en warm goed door.
* Kook de gnocchi gaar volgens de gebruiksaanwijzing op de verpakking. Let op! De door mij hier gebruikte gnocchi heeft een kooktijd van maar 3 minuten. Gebruik geen zout, je gebruikt straks Pecorino, die is heel zout.
* Verwarm je gril voor op ongeveer 240 graden. Heb je geen gril? Verwarm dan je oven voor op ca. 220 graden.
* Laat de gare gnocchi uitlekken en doe over in een ovenschaal.
* Schenk de tomatensaus over de gnocchi.
* Rasp wat Pecorino en strooi over de gnocchi. Pecorino is zout, gebruik er niet teveel van.
* Snijd de mozzarella in plakjes en leg op de gnocchi.
* Laat gratineren in een hete gril of oven. In de oven duurt dit iets langer. Je gnocchi is klaar als de kaas helemaal gesmolten is.
* Serveer met lekker veel verse basilicumblaadjes (gewoon er overheen strooien, niet meeverwarmen!). Geniet van deze supersnelle maaltijd!

Eet smakelijk!

Meer lekkere recepten

Hoi! Ik ben Jolanda Toet, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Op dit blog deel ik altijd lekkere, nooit saaie, vaak gezonde en soms minder gezonde recepten met je. Het leven is te kort om niet lekker te eten! Mijn recepten zijn glutenvrij, maar ook zeer geschikt en lekker voor mensen die wel gluten eten. Naast recepten vind je hier blogartikelen over voeding (food), lifestyle en reizen (travel). Ik wens je heel veel lees- en kijkplezier! Heb je vragen? Stuur een
e-mail naar info@jolandatoet.nl.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit gerecht lekker? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit recept wilt delen!

Sharing is caring!