Leven vanuit liefde

Blog voor meer geluk & vrijheid

Ik ben niet bang! Wat maak jij jezelf wijs?

door | nov 6, 2022 | Angst, Liefde, Spiritualiteit

Ik ben niet bang! Wat maak jij jezelf wijs?

Of je nou wel of niet bang bent, lees dit artikel! Inclusief een megavet stappenplan om je gedachten, gevoel en gedrag op elkaar af te stemmen zodat je meer positiviteit gaat aantrekken met de Wet van Aantrekking.

Ik ben niet bang!

De meeste mensen hebben geen flauw benul dat ze vanuit angst leven. Dat ze door angst gedreven dingen doen of juist niet doen in het leven. Dat ze zich laten manipuleren, belemmeren en beperken in hun leven door angst. Nee joh, ik ben nergens bang voor!

Bewustzijn

Het is een feit dat zo’n 95% van de mensen niet bewust leeft, maar op de automatische piloot. En nee, dit is geen waardeoordeel van mij, maar een wetenschappelijk onderzocht en bewezen feit. Daaraan hecht ik zelf nul waarde, want hoe betrouwbaar en geloofwaardig is wetenschap anno nu, maar voor degenen die hieraan wel waarde hechten, voila!

Iedereen is bang

Iedereen is bang. Iedereen kent angsten. Met uitzondering van mensen die een aandoening hebben waardoor ze geen angst kunnen voelen en neem van mij aan, dat is geen pretje. Angst kennen en angst voelen is gezond. Angst beschermt ons. Angst waarschuwt ons voor gevaar. En toch vinden we het zwak, raar of kneuterig om toe te geven dat we angst voelen of bang zijn.

Nou, ik ben echt niet bang…

Er zijn mensen die beweren nooit bang te zijn. En dat mag natuurlijk. Maar klopt het ook? Of heb je helemaal niet in de gaten dat je angst voelt. Dat je vanuit angst leeft. Daarom hieronder een aantal zeer veelvoorkomende dingen die veroorzaakt of getriggerd worden door angst.

  • Je niet goed genoeg voelen.
  • Controledwang, control freak.
  • Concurreren met anderen.
  • Jezelf iets niet waard vinden.
  • Iets te duur vinden.
  • Kritiek op anderen.
  • Mensen haten.
  • Roddelen over anderen.
  • Denken in goed en fout.
  • Lelijk en negatief praten over en tegen jezelf.
  • Beter willen zijn dan anderen.
  • Jezelf bekritiseren.
  • Niet in jezelf investeren, omdat je het te duur vindt.
  • Je schuldig voelen vanwege milieu-impact.
  • Wraak- en wrokgevoelens.
  • Je slecht voelen over jezelf.
  • Irritatie en ergernis over kleine dingen.
  • Teleurstelling in jezelf.
  • Van andere mensen verwachten dat ze leven op jouw manier.
  • Denken dat je beter bent, leeft en doet dan andere mensen.
  • Jouw norm als de norm zien.
  • Een beperkende of belemmerende money mindset.
  • Angst voor de toekomst; wat gaan ‘ze’ doen?
  • Angst voor de dood.
  • Angst voor het leven.

En dit zijn er nog maar een paar. Ik kan deze lijst nog veel verder voor je aanvullen. Lees em even goed en op je gemakkie door. Doe dit nog een keer. En nog een keer.

Angst kennen, hebben en voelen is normaal

Zie je wat er allemaal voortvloeit vanuit angst? En dat de kans groot is dat ook jij bang bent? Angst is niet alleen angst voor spinnen, het hebben van hoogtevrees of het krijgen van een paniekaanval. Ook bovenstaande wordt veroorzaakt door angst. En dat is helemaal normaal! Je bent een mens, geen op afstand geprogrammeerde en bestuurbare computer. Over angst voor het leven en wat in mijn optiek onze allergrootste angst is (staat hier niet bij), binnenkort meer.

Het hebben van angst is normaal. Dat betekent alleen niet dat je je moet laten belemmeren en beperken door je angst. Dat hoeft namelijk ook niet. Om anders om te kunnen gaan met je angst(en), is het belangrijk dat je ze erkent. Wat je erkent, kun je veranderen. Wat je niet erkent, niet. Ingewikkelder wordt het niet. Daarom is het ook zo belangrijk dat je voor jezelf toegeeft dat je bang bent. Dat je eerlijk bent naar jezelf. Dat je je bewust wordt van je angst. Dat je je bewust bent van het feit dat je niet eerlijk tegen jezelf bent. Ook dat is allemaal helemaal okee en geen waardeoordeel van mij. Als je blij bent met je leven vanuit angst, moet je dat ook lekker blijven doen, dikke prima.

Angst houdt je tegen vanuit liefde te leven

Maar als je een energiek, gelukkig en vrij leven wilt, zul je uit je angst moeten stappen en vanuit liefde moeten leven. Simpelweg omdat angst je tegenhoudt vanuit liefde te leven, want waar angst is, kan geen liefde zijn. En meer smaken dan liefde en angst zijn er niet…

Wij zijn energie

Onze gedachten, gevoelens en gedrag zenden 24 uur per dag energie uit. De vraag daarbij is; wat zend jij uit? Positieve energie als liefde, overvloed, dankbaarheid en joy of negatieve energie als angst, schaarste, tekort, woede, frustratie, jaloezie? De gedachten waaraan je het meest denkt, zijn je werkelijkheid. Oftewel; als 51% van je gedachten (gevoel en gedrag) positief is, is de energie die jij uitstraalt naar het kwantumveld positief. Is 51% van je gedachten (gevoel en gedrag) negatief, dan is de energie die jij uitstraalt naar het kwantumveld negatief. Wat je uitzendt trek je aan.

Denken, voelen en doen in overeenstemming

Heel belangrijk hierbij is dat wat je denkt, voelt en doet in overeenstemming moeten zijn. Je kunt wel denken dat je positief voelt, maar is dat ook echt zo? Je kunt wel positief doen, maar als je negatief denkt, zend je nog steeds negatieve energie uit. Begrijp je?

Je gedachten, gevoelens en gedragingen moeten positief zijn om positieve energie uit te zenden en te kunnen aantrekken. Er zijn nog andere dingen van groot belang, daarop kom ik in een later stadium terug, anders wordt het teveel om te kunnen bevatten.

Wat maak jij jezelf wijs?

Om terug te komen op deze vraag, heb ik een stappenplan voor je gemaakt hoe en waarmee jij nu verder zou kunnen gaan om uit je angst te stappen en meer positieve energie aan te trekken met de Wet van Aantrekking.

Stappenplan Stap uit je angst en trek postieve energie aan met de Wet van Aantrekking

1  Waar ben je bang voor? Wat zijn jouw angsten? Wees eerlijk naar jezelf.

2. In welke mate beïnvloedt jouw angst jouw leven op een negatieve manier?

3. Hoe zou je je negatieve angst kunnen omarmen, verwelkomen of laten zijn op een manier dat je angst geen belemmering of beperking meer voor je vormt?

5. Stuur je gedachten zo dat minimaal 51% positief is. Laat negatieve gedachten komen en gaan als wolken die voorbij drijven. Stuur bij als dat nodig is.

5. Focus op je gevoel. Voel! Laat je positieve gedachten jou toestaan dat minimaal 51% van wat je voelt positief is. Lukt het niet? Doe het opnieuw. En nog een keer. Weer. Je kunt ontelbare keren opnieuw beginnen.

6. Doe dingen die bijdragen aan jouw positieve energie. Ga niet zuchtend, steunend en kreunend naar je werk, de vuilcontainer buiten zetten of eten koken, maar doe dit met good vibes only, oftwel opgewekt, energiek en met zin. Denk bij minder leuke of stomme dingen aan hoe fijn het is als je ze zonder morren en mokken, maar met een blij en positief gevoel, gedaan hebt.

7. Oefen, herhaal, ga op je bek, sta weer op en agaaaaain. Repeat en herhaal dit iedere dag opnieuw tig keer tot je deze materie tot in de puntjes beheerst.

    Jij kunt dit!

    Zo, jij kunt lekker aan de bak komende tijd! Geef niet op, straf jezelf niet. Nieuwe gewoonten leren kost tijd. Je beheerst deze materie tot in de puntjes als positief denken, voelen en doen een gewoonte is geworden. Want dat wordt het echt, voor mij is het een gewoonte om mijn positieve gedachten, gevoel en gedrag continu op elkaar af te stemmen. Jij kunt dit ook! Als je dit kunt, heb je een hele dikke stevige basis te pakken om verder te gaan met de Wet van Aantrekking en wordt aantrekken van x (hierop kom ik in een later stadium terug) makkelijker en bovendien steeds leuker. Ga er lekker zelf mee aan de slag of niet als je dit allemaal bullshit vindt, ook goed.

    Kan ik je ondersteunen?

    Mocht ik je hierbij kunnen ondersteunen, kijk dan eens bij mijn 1:1 holistische gelukscoaching of stuur een e-mail naar info@jolandatoet.nl voor vragen, opmerkingen of info over wat dan ook. Heb je een specifieke coachingsvraag- of doelstelling, stuur gerust een e-mail, mijn 1:1 gelukscoaching is altijd 100% maatwerk. Hierover kunnen we samen sparren.

    Heel veel succes en nog veel meer plezier met het stappenplan en tot de volgende keer!