Kip met kikkererwten in kruidige tomatensaus

Kip met kikkererwten in kruidige tomatensaus

door | Gezond, Glutenvrij, Recepten, Vlees

Kip met kikkererwten in kruidige tomatensaus, jamdepam! Het klinkt niet alleen lekker, het is ook lekker! Eet deze kip met geroosterde aardappeltjes of basmatirijst. Succes verzekerd, zeker en ook bij kinderen!

 

Dit heb je nodig voor de kip met kikkererwten in kruidige tomatensaus

Dit is een recept voor vier personen, twee grote eters kan natuurlijk ook… Ik gebruik zoveel mogelijk biologische ingrediënten.

* Kippenpoten of drumsticks voor 4 personen. Laat je niet foppen en koop geen flopkip… Ga bij kip voor minimaal 2 **, maar liever nog 3 *** = biologisch.

* Tomaten, 6 stuks,  gewassen en in stukjes gesneden.

Kikkererwten, 400 gram, ik gebruik deze.

* Uien, 2, schoongemaakt en gesnipperd.

* Knoflook, 4 teentjes, geperste.

* Kaneelstokje.

* Laurierblaadjes, 2.

* Kardemompeulen, 4 gekneusde.

* Komijnzaad, 1 theelepel.

* Curryblaadjes, 10.

* Groene chilipepertjes, 2, in stukjes gesneden.

* Kurkuma, 1 theelepel.

* Garam masala, 2 theelepels.

* Zout, snufje.

* Bakolijfolie.

 

Dit heb je nodig om de kip te marineren

* Kurkuma, 1 theelepel.

* Chilipoeder, 1 theelepel.

* Komijnzaad, 1 theelepel.

* Limoensap van 1 limoen.

* Zout.

Zo maak je de kip met kikkererwten in kruidige tomatensaus

* Doe de kurkuma, chilipoeder, komijnzaad, zout en limoensap in een kom. Roer goed door elkaar en wrijf de kip goed in met de marinade. Laat intrekken.

* Verhit bakolijfolie in een braadpan en braad de gekneusde kardemompeulen aan met de groene chili’s, laurierblaadjes en het komijnzaad. Voeg het kaneelstokje toe. Voeg de uien en in stukjes gesneden tomaat toe en laat ongeveer 10 minuten sudderen.

* Voeg de knoflook toe en roer goed door.

* Voeg de kippenpoten of drumsticks toe en braad even lekker bruin aan.

* Voeg de kikkererwten met vocht (!), komijn, garam masala en zout toe en roer goed door.

* Laat de kip nu in ongeveer 45 minuten gaar worden op matig hoog vuur.

Serveer met geroosterde aardappeltjes, aardappelpuree of basmatirijst. Eet smakelijk!

Meer lekkere recepten

Hoi! Ik ben Jolanda Toet, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Op dit blog deel ik altijd lekkere, nooit saaie, vaak gezonde en soms minder gezonde recepten met je. Het leven is te kort om niet lekker te eten! Mijn recepten zijn glutenvrij, maar ook zeer geschikt en lekker voor mensen die wel gluten eten. Naast recepten vind je hier blogartikelen over voeding (food), lifestyle en reizen (travel). Ik wens je heel veel lees- en kijkplezier! Heb je vragen? Stuur een
e-mail naar info@jolandatoet.nl.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit gerecht lekker? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit recept wilt delen!

Sharing is caring!