Moos de bus is klaar!

door | Moosdebus, Reizen

Het is zover; onze Moos de bus is klaar!

Eindelijk!

Eindeljik, na bijna 24 weken is het zover; onze Moos de bus is klaar! Afgelopen vrijdag haalden we onze Moos de bus in de bloedhitte op bij het camperbouwbedrijf. Hiervoor moesten we met de trein met mondkapjes op naar het oosten des lands. Een bijzondere ervaring in Coronatijd. Met onze Moos reden we naar huis in Amsterdam, waar ik Moos vrijdagavond nog grondig schoonmaakte, poetste en boende. Zaterdagochtend konden we Moos inrichten oftewel heel veel gebruiksvoorwerpen (servies, beddengoed, wc-papier, bestek, pannen) naar Moos sjouwen. Zaterdagmiddag om 15.00 uur konden we dan eindelijk los; voor het eerst echt weg met Moos de bus!

Den Oever

We reden naar het Noord-Hollandse Den Oever waar we bij de lokale supermarkt boodschappen deden. Daarvan krijgen we altijd gelijk een vakantiegevoel en ja hoor, ook in Den Oever. We richtten voor het eerst onze mini-koelkast in en reden naar camperplaats Oostkade; een camperplaats waar je gratis (!) mag overnachten met je camper.

Op deze grote parkeerplaats mag je dus gratis staan met je camper. Niet kamperen, want dat betekent weer iets anders, zo heb ik begrepen. Camperen met een c, spreek uit kemperen, met een camper dus. En kamperen met een k = kamperen en dat zijn twee verschillende dingen. Op een camperplaats mag je overnachten en niet kamperen, dat betekent concreet dat je geen tent mag opzetten, dat je buiten geen stoelen en tafels mag neerzetten, je mag niet barbecueën o.i.d. en je mag ook geen waslijn spannen of je luifel opzetten. Voor ons prima! Ik was gelijk verliefd op dit plekje, moet je kijken hoe leuk; hier is een ticket-verkooppunt voor zeehondentochten op de Waddenzee.

We zochten een leuk plekje op de parkeerplaats; de echte camperplaatsen waren vol,  voor ons geen probleem omdat we een relatief klein busje hebben en geen elektriciteit nodig hebben van buiten.

Ik zal je Moos ook es even van binnen laten zien. Als je de schuifdeur opent, zie je dit. Links het bankje wat we in 3 tellen omtoveren tot bed van 2,10 meter lang en 1,35 breed en dat vinden we verrassend breed! Recht voor je zie je onze keuken  Het gele keukenhanddoekje hangt aan de stang van het hefdak dat je op de vorige foto ziet. Als we rijden gaat ie daar natuurlijk weg, veiligheid voor alles!

Zoals je ziet hebben we een tafel. Omdat het zaterdag en zondag veel regende, hebben we hieraan gegeten en dat gaat prima!

We hebben drie ramen laten maken in onze bus. Ze kunnen alle drie open en hebben horretjes en verduisteringsgordijnen. Superhandig, omdat we ze op een kierstand kunnen zetten en daardoor ook ’s nachts lekker frisse lucht binnenkrijgen.

Op deze foto kun je links iets verder naar achteren kijken; daar zie je een van de twee achterdeuren, waarvan een een raam heeft en een niet. We kozen voor oranje bankbekleding omdat we dat lekker fris vinden en deze kleur van boeddha zen is en bij ons past. De gebeitste kastjes zijn gemaakt van populierenhout, dat is duurzaam, sterk en licht (in gewicht).

Beide voorstoelen kunnen draaien. Mijn stoel lijkt Martin’s favo plekje als we niet rijden en ik zit het liefst op de bank. Tussen onze stoelen in zie je op de foto de vuilnisbak. En die staat er natuurlijk niet als we rijden, ha, ha.

En daar sta je dan, op je eerste camperplaats ooit met je eigen Moos de bus. Na maanden van wachten was het ‘opeens’ zover. Het allergekst aan dit hele proces vind ik dat je een bus koopt, em slechts 1 dag in bezit hebt waardoor het lijkt of je helemaal geen bus gekocht hebt en na al die maanden heb je em dan eindelijk. En blijkt het toch allemaal echt te zijn en niet een of andere vreseljik humorloze grap. En Yes, we dit it again!

Ook onze eerste camperplaats ooit; Oostkade in Den Oever vinden we helemaal geweldig! Het regende en waaide hard en dat maakte het wel heel gezellig. Het zorgde er ook voor dat ik niet zoveel foto’s heb gemaakt, maar heej deze Moos de bus mag nog een leven lang mee, dus met die foto’s komt het wel goed. Wakker worden met de geur van de zee, heerlijk. Moet je kijken, wat een uitzicht!

Oostkade ligt aan het begin van de Waddenzee en heel dichtbij de Afsluitdijk.

Deze lepelaar verorberde heel veel visjes.

Na een prima eerste nacht in Moos de bus waarin we zachtjes heen en weer deinden door de wind, rijden we na het ontbijt met gekookte eitjes, naar de afsluitdijk.

De loopbrug over de weg. Kijk, rechts staat Moos de bus op ons te wachten!

Al een jaar maken we grapjes over onderweg koffie drinken waar je maar wilt. Door Moos de bus is dit geen grapje meer, maar realiteit… Tijd voor koffie!

De bus drivert is ook koffiezettert.

Dit is ons uitzicht vanuit de bus…

Life could be worse…

Martin maakte deze artistieke uiting van koffie in Moos de bus. Dat belooft nog wat!

We rijden door naar Medemblik, kijk die Moos toch eens!

De stoomtrein!

Heee kijk nou, hoe leuk; Dit is kasteel Radboud in Medemblik!

Hier waren we in januari tijdens onze allereerste rit met Moos toen nog bestelbus.

En dat maakt het cirkeltje rond; onze eerste trip met Moos de bus zit erop; we zijn klaar voor heel veel mooie, nieuwe avonturen!

Dit is Moos de bus!

Hoi! Ik ben Jolanda Toet, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Op dit blog deel ik altijd lekkere, nooit saaie, vaak gezonde en soms minder gezonde recepten met je. Het leven is te kort om niet lekker te eten! Mijn recepten zijn glutenvrij, maar ook zeer geschikt en lekker voor mensen die wel gluten eten. Naast recepten vind je hier blogartikelen over voeding (food), lifestyle en reizen (travel). Ik wens je heel veel lees- en kijkplezier! Heb je vragen? Stuur een
e-mail naar info@jolandatoet.nl.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit blog leuk, grappig, interessant of mooi? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit blog wilt delen!