Pasta parmigiana

Pasta parmigiana

door | Gezond, Glutenvrij, Recepten, Vegetarisch

Pasta parmigiana is zoooo lekker. En veel gezonder dan je zou denken! In dit blog vertel ik je hier alles over. Eet smakelijk!

Gezonde pasta parmigiana

Deze pasta parmigiana is gezonder dan je denkt. Ik gebruik hiervoor boekweitpasta die bestaat uit 100% boekweit en daardoor glutenvrij is. Boekweitpasta behoort tot de gezondste pastasoorten, dus die heb je lekker binnen. Daarnaast gebruik je in dit recept ui, knoflook, tomaten en aubergines, heel veel groente dus. Voeg toe tomatensaus (zonder suiker!) , geraspte kaas en ja, dat mag volvette zijn. Garneer eventueel met basilicum. O ja, volvette (boeren) kaas zonder enge e-nummers en maiszetmeel is gezond,mits je het met mate eet. Meer hierover in mijn e-book Eet jezelf gelukkig!

Ingrediënten

* Boekweitpasta met 100% boekweit.

* Ui, een flinke schoongemaakte, gesnipperde.

* Knoflook, een of twee flinke tenen, schoongemaakt en fijngesneden.

* Aubergines, twee stevige jongens.

* Tomaten, 200 gram, meer mag.

* Tomatensaus, zonder toegevoegde suikers.

* Kaas, geraspte, bijvoorbeeld boerenbelegen, rasp je kaas bij voorkeur zelf ivm toevoegingen in geraspte kaas.

* Basilicum, eventueel, voor de garnering.

* Bakolijfolie, wij gebruiken deze. Deze bakolijfolie kun je goed verhitten zonder dat deze spettert en spat en je je keukenvloer moet dweilen. 

Zo maak je pasta parmigiana

* Kook de boekweitpasta volgens de aanwijzing op de verpakking.

* Verhit een scheutje bakolijfolie in een ruime pan en bak hierin de ui en knoflook aan.

* Voeg de in stukjes gesneden aubergine toe en bak mee.

* Voeg de in stukjes gesneden tomaat en tomatensaus toe en laat 10, 12 minuten lekker stoven en zachtjes pruttelen.

* Verwarm je gril of oven voor op pak em beet 200 graden.

* Giet de boekweitpasta af en schep in een ovenschaal.

* Schep het ui, knofook, aubergine, tomatenmengsel voorzichtig door de boekweitpasta.

* Bestrooi met geraspte kaas.

* Laat de kaas gratineren onder een hete gril of in de oven.

* Garneer eventueel met verse basilicum.

Eet smakelijk!

Meer lekkere recepten

Hoi! Ik ben Jolanda Toet, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Op dit blog deel ik altijd lekkere, nooit saaie, vaak gezonde en soms minder gezonde recepten met je. Het leven is te kort om niet lekker te eten! Mijn recepten zijn glutenvrij, maar ook zeer geschikt en lekker voor mensen die wel gluten eten. Naast recepten vind je hier blogartikelen over voeding (food), lifestyle en reizen (travel). Ik wens je heel veel lees- en kijkplezier! Heb je vragen? Stuur een
e-mail naar info@jolandatoet.nl.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit gerecht lekker? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit recept wilt delen!

Sharing is caring!