Salade met groene asperges en honing-tijmdressing

Salade met groene asperges en honing-tijmdressing

door | Bijgerechten, Food, Gezond, Glutenvrij, Recepten

Deze salade is… awesome! En glutenvrij, lactosevrij en supergezond. Goed bezig met deze salade met groene asperges en honing-tijmdressing!

Asperges zijn gezond

Omdat ze heel veel voedingsstoffen bevatten en weinig calorieën. Ook bevatten asperges veel glutathion, een ontgiftende antioxidant die veroudering tegengaat. Kijk meisjes (en jongens), dat maakt vrolijk en blij. Ze hebben nog veel meer gezondheidsvoordelen zoals het verminderen van de kans op diabetes 2. Dus hee hoezee, eet die asperges. En o ja, groene zijn nog net even gezonder dan witte, het is maar dat je het weet!

Suiker, honing, agavesiroop en ahornsiroop

Soms heeft een sladressing een zoetje nodig. Gebruik bij voorkeur honing of ahornsiroop (= esdoornsiroop = maple syrup). Gebruik geen agavesiroop! Agavesiroop is een geraffineerde, bewerkte zoetstof die bestaat uit ongeveer 85% fructose (fruitsuiker, niet te vergelijken met fruit, want dat is wel gezond!). En dat is veel meer dan in geraffineerde, witte (kristal)suiker. Hou er wel rekening mee dat ook ahornsiroop en honing suikers zijn. Gebruik biologische of biodynamische honing, omdat niet-bio honing geraffineerde suiker bevat en feitelijk suikerwater is en geen honing.

 

Ingrediënten

Gegrilde groene asperges, het recept vind je hier.

Honing-tijmdressing, natuurlijk zelfgemaakt.

Gemengde sla, soort naar keuze.

Tomaten, de lekkerste die je kunt vinden.

Pecorino of Parmezaanse kaas.

Zo maak je het

1. Gril de groene asperges volgens dit recept, maar laat de pecorino (nog even) weg.

2. Maak de honing-tijmdressing volgens dit recept.

3. Leg de gewassen sla in een schaal of diep bord.

4. Leg de gewassen en gesneden tomaten op de sla.

5. Leg de gegrilde asperges voorzichtig op de sla.

6. Voeg geschaafde krullen pecorino of parmezaanse kaas toe.

7. Begiet met de honing-tijmdressing.

Geniet van je salade, eet smakelijk!

 

Lekker eten!

Hoi! Ik ben Jolanda Toet, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Op dit blog deel ik altijd lekkere, nooit saaie, vaak gezonde en soms minder gezonde recepten met je. Het leven is te kort om niet lekker te eten! Mijn recepten zijn glutenvrij, maar ook zeer geschikt en lekker voor mensen die wel gluten eten. Naast recepten vind je hier blogartikelen over voeding (food), lifestyle en reizen (travel). Ik wens je heel veel lees- en kijkplezier! Heb je vragen? Stuur een
e-mail naar info@jolandatoet.nl.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit gerecht lekker? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit recept wilt delen!

Sharing is caring!