Salade met makreel, tomaat en ei

Salade met makreel, tomaat en ei

door | Bijgerechten, Gezond, Glutenvrij, Recepten, Snel

Het saladeseizoen is geopend! En daarmee bedoel ik het zomerse saladeseizoen. Ik eet het hele jaar door salades, maar deze is toch echt favoriet in de lente en zomer. Ook lekker als bijgerecht op warme dagen!

Warme dagen- en vakantie-eten

Deze lekkere en gezonde salade eet ik regelmatig als lunch. Maar, hij is ook verrukkelijk op warme dagen en in de vakantie, want fris, zomers en snel klaar. Je kunt gestoomde makreel gebruiken die je zelf fileert, maar je kunt voor het gemak ook kiezen voor makreelfilet. Als avondmaaltijd eet je in roomboter gebakken krieltjes bij deze salade en klaar ben je! De hoeveelheid ingrediënten bepaal je aan de hand van het aantal eters.

Pompoenpitten; rauw of geroosterd?

In dit recept rooster ik de pompoenpitten niet. Lekker makkelijk en snel! Je kunt pompoenpitten zowel rauw als geroosterd eten. Als je ze roostert in een droge koekenpan op laag vuur, geven ze meer smaak. O ja, wist je dat pompoenpitten hartstikke gezond zijn? 

Pompoenpitten zijn knettergezond!

Pompoenpitten bevatten gezonde vetten en slechts 30 gram pompoenpitten per persoon bevatten maar liefst 45% van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid (ADH) mangaan en 40% van de ADH magnesium. Pompoenpitten bevatten veel antioxidanten, werken gunstig op de bloedsuikerspiegel, zijn rijk aan vezels en bevorderen daarmee een goede stoelgang en ze kunnen een gunstige invloed hebben op je nachtrust, je hart en je energieniveau. Heel veel redenen dus om veel vaker pompoenpitten te eten!

Ingrediënten

Sla, hoeveelheid en soort naar keuze, ik gebruikte hier bio kropsla.

Makreelfilet, gestoomde.

Ei, per persoon 1.

Tomaten met zoveel mogelijk smaak.

Pompoenpitten.

Olijfolie.

Zo maak je het

1. Kook de eieren zoals jij lekker vindt; zacht, half hard of hard.

2. Leg de gewassen sla in een schaal.

3. Fileer de makreel, haal alle graatjes eruit of gebruik makreelfilet en leg op de sla.

4. Snijd de gewassen tomaten in stukjes of plakjes en leg op de sla.

5. Pel de eieren, snijd ze en leg op de sla.

6. Bestrooi met een flinke hand pompoenpitten.

7. Begiet royaal met olijfolie.

Geniet en eet smakelijk!

Drie keer supersnel op tafel!

Hoi! Ik ben Jolanda Toet, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Op dit blog deel ik altijd lekkere, nooit saaie, vaak gezonde en soms minder gezonde recepten met je. Het leven is te kort om niet lekker te eten! Mijn recepten zijn glutenvrij, maar ook zeer geschikt en lekker voor mensen die wel gluten eten. Naast recepten vind je hier blogartikelen over voeding (food), lifestyle en reizen (travel). Ik wens je heel veel lees- en kijkplezier! Heb je vragen? Stuur een
e-mail naar info@jolandatoet.nl.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit gerecht lekker? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit recept wilt delen!

Sharing is caring!