Salade met rode en witte kool, walnoten en geitenkaas

Salade met rode en witte kool, walnoten en geitenkaas

door | Bijgerechten, Gezond, Glutenvrij, Recepten, Snel, Vegan

Deze salade is onvoorstelbaar lekker in het najaar, de winter en het vroege voorjaar. Althans, dan vind ik em het allerlekkerst. En hij is nog fris, knapperig en voedzaam ook. 

Salade met rode en witte kool, walnoten en geitenkaas

Natuurlijk is deze salade naast gezond ook superlekker, anders zou ik het recept niet met je delen. Deze salade is heerlijk als glutenvrije lunch, maar ook als bijgerecht bij de avondmaaltijd of als avondmaaltijd met een kop heerlijk warme zelfgemaakte soep. Met de hoeveelheden in deze salade kun je zelf naar smaak en wens variëren.

Tips & suggesties

1. Pas de hoeveelheden in dit recept aan aan het aantal personen en naar smaak en wens. Hou hierbij ook rekening of je deze salade als lunch eet, als bijgerecht of als hoofdmaaltijd.

2. Gebruik je biologische appels? Was de appels, maar laat de schil lekker zitten; er zitten veel vitamines in en net onder de schil.

3. Gebruik je geen biologische, maar regulier geteelde appels? Dan goed wassen en schillen.

4. Eet je vegan? Dan laat je de geitenkaas weg. Je kunt extra walnoten toevoegen.

5. Variatietip; voeg rozijnen toe.

6. Variatietip 2; voeg granaatappelpitjes toe, maar laat dan de rozijnen weg.

Meer weten over voeding?

In mijn e-book Eet jezelf gelukkig! vind je heel veel informatie over gezonde en minder gezonde voeding, E-nummers, pesticiden, antwoord op de vragen waarom vegeanisten geen Nutella zouden moeten eten en wat beter is; kwark of yoghurt, de gezondheidsvoordelen van kruiden en nog veel meer. Meer info vind je hier.

Ingrediënten voor 4 personen

 

Rode kool, een halve.

Witte kool, een halve.

Appels, 2.

Alfalfa of kiemen, hoeveelheid naar smaak.

Walnoten, hoeveelheid naar smaak.

Geitenkaas; zacht romige, naar smaak.

Olijfolie.

Appelazijn, ik gebruik deze.

Zwarte peper uit de molen.

Zo maak je het

1. Was de halve kolen en schaaf ze fijn.

2. Was en schil de appels en snijd in kleine blokjes.

3. Voeg de kiemen of alfalfa en de appel toe en roer voorzichtig om.

4. Voeg de walnoten en/of de geitenkaas en eventueel rozijnen of granaatappelpitjes toe.

5. Schenk een flinke scheut olijfolie en een scheutje appelazijn over de salade.

6. Bestrooi met verse zwarte peper.

Serveer en geniet. Eet smakelijk!

Meer lekkere recepten

Hoi! Ik ben Jolanda Toet, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Op dit blog deel ik altijd lekkere, nooit saaie, vaak gezonde en soms minder gezonde recepten met je. Het leven is te kort om niet lekker te eten! Mijn recepten zijn glutenvrij, maar ook zeer geschikt en lekker voor mensen die wel gluten eten. Naast recepten vind je hier blogartikelen over voeding (food), lifestyle en reizen (travel). Ik wens je heel veel lees- en kijkplezier! Heb je vragen? Stuur een
e-mail naar info@jolandatoet.nl.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit gerecht lekker? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit recept wilt delen!

Sharing is caring!