Smoothiebowl met aardbeien, blauwe bessen en chiazaad

Smoothiebowl met aardbeien, blauwe bessen en chiazaad

door | Recepten

Een smoothiebowl; is dat niet zo’n te hippe, smakeloze, suikerrijke koude klets zonder toegevoegde (voedings)waarde? Nee hoor, deze niet!

Gezond?

De meeste smoothiebowls zijn  niet gezond, daarover kan ik kort zijn. Teveel suiker, te weinig voedingswaarde, geen vezels en geen gezonde vetten. Niet echt een goed begin van je dag. Natuurlijk ontwikkelde ik een supermakkelijk en betaalbaar recept voor je dat wèl gezond  is!

Gezond!

In deze smoothiebowl gebruik ik (diepvries)aardbeien en die bevatten heel weinig suiker en ze zijn ook supergezond voor mensen met diabetes 2. Daarnaast gebruik ik banaan. Banaan bevat relatief veel (fruit)suiker, maar ook vitamine C en veel vitamine B, vooral vitamine B6. Blauwe bessen als garnering zijn niet zomaar leuk voor de foto, maar voegen heel veel gezondheidsvoordelen toe. Blauwe bessen beschermen o.a. tegen veroudering, het krijgen van hartziekten, ze verbeteren de bloeddruk en verbeteren het geheugen en de hersenfunctie. Flink wat spinazie erbij voor extra vitamine K, A, B11 (foliumzuur) en ijzer, chiazaad voor extra vezels en gezonde vetten en afgemaakt met een flinke scheut kokoswater vanwege de vele anti-oxidanten die schadelijke stoffen uitschakelen en de gunstige werking op diabetes 2 en je begrijpt dat deze smoothiebowl meer is dan een hip niemendalletje. Tel daarbij op dat de meeste kinderen smoothiebowls geweldig vinden, ijs als ontbijt! en dat dat ook geldt voor grote kinderen. Eet smakelijk alvast!

 

Ingrediënten voor 2 personen

Bananen, 2 gepelde.

Diepvriesaardbeien, 2 handen vol, bevroren.

Spinazie, 2 tot 4 handen vol (hoe meer hoe gezonder).

Kokoswater (zonder toegevoegde smaakjes en suikers!).

Blauwe bessen, 2 handen verse.

Chiazaad, 1 eetlepel.

Zo maak je het

1. Doe de bananen in een blender.

2. Doe de spinazie en de bevroren aardbeien erbij.

3. Voeg een scheut kokoswater toe, niet teveel, je kunt later altijd meer toevoegen.

4. Meng in de blender tot een lobbige, niet te dikke en niet te dunne massa.

5. Voeg kokoswater toe tot je de smoothie de dikte heeft die jij wilt.

6. Schep de smoothiebowl in 2 schaaltjes.

7. Bestrooi met het chiazaad. Als je dit niet lekker vindt, kun je het ook meeblenden met je smoothie.

8. Garneer royaal met blauwe bessen.

Serveer direct en genieten maar.

Eet smakelijk!

Meer verrukkelijke en gezonde recepten

Ik ben Jolanda Toet. Na een rampzalige jeugd vol geweld en vijandigheid en zonder liefde en positiviteit, besloot ik dat ik gelukkig wilde en mocht zijn. Ik leerde van mezelf houden en veranderde werkelijk alles in mijn leven. Resultaat? Een energiek, positief en gelukkig leven. En dat gun ik iedere vrouw! Om vrouwen te inspireren en motiveren hun mooiste leven te leven, schrijf ik artikelen en e-books over geluk en voeding.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit gerecht lekker? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit recept wilt delen!

Sharing is caring!