Smoothiebowl met aardbeien, spinazie en ananas

Smoothiebowl met aardbeien, spinazie en ananas

door | Recept

Wat heerlijk deze smoothiebowl! Door het toevoegen van verse spinazie en kokoswater maak je deze lekker gezond. O ja, deze smoothiebowl is ideaal voor groentehaters; je ziet, proeft en ruikt de spinazie namelijk niet. Kijk maar op de foto; zie jij spinazie? En ja, hier zit behoorlijk wat spinazie in…  Fruit toevoegen en je hebt een heerlijke brunch bijvoorbeeld for an easy sunday morning…

 

Ingrediënten

Hoeveelheden zijn afhankelijk van het aantal personen. Hou er bij het maken van een smoothie of smoothiebowl rekening mee dat je relatief veel fruit gebruikt. Prima en niks mis mee, maar overdrijf niet. Probeer niet meer fruit te gebruiken dan je normaal (ongepureerd) zou eten. Voeg altijd groente toe zoals spinazie. Ik gebruik zoveel mogelijk biologische ingrediënten, aardbeien behoren tot het fruit met de meeste pesticiden.

Speciaal voor mensen met diabetes 2 of sterke bloedsuikerschommelingen

Aardbeien, blauwe bessen, frambozen en bramen zijn gezonde keuzes voor mensen met diabetes 2 en mensen die om welke reden dan ook last hebben van (sterke) bloedsuikerschommelingen. Aardbeien, blauwe bessen, frambozen en bramen bevatten weinig suiker en hebben een zogeheten lage glykemische indexwaarde (hierover een andere keer meer), waardoor je bloedsuikerspiegel minder snel stijgt. Er zijn zelfs sterke aanwijzingen dat aardbeien de bloedsuikerspiegel kunnen stabiliseren.

Voor de smoothiebowl heb je nodig

* Diepvriesaardbeien.

* Bladspinazie.

* Verse aardbeien.

* Ananas, vers, paar stukjes.

* Blauwe bessen.

* Kokoswater, zonder toegevoegde suikers of smaakjes.

* Chiazaad, bevat enorm veel vezels en is daarmee goed voor een gezonde darmwerking.

Zo maak je de smoothiebowl met aardbeien, spinazie en ananas

* Doe de bevroren aardbeien met een paar flinke handen spinazie en kokoswater in de blender.

* Blend tot een mooie, gladde (niet te vloeibare) massa.

* Schep in een schaaltje.

* Versier met stukjes ananas, blauwe bessen en verse aardbeien.

* Bestrooi royaal met chiazaad.

Eet smakelijk!

Meer leuke blogartikelen

Sharing is caring!