Weekmenu 32 – 2020

Weekmenu 32 – 2020

door | Glutenvrij, Weekmenu

Iedere vrijdag krijg je een weekmenu van me met leuke, makkelijke, gezonde en iets minder gezonde, maar altijd lekkere glutenvrije suggesties voor ontbijt, lunch, diner en/of dessert. Veel kijk,- kook,- en eetplezier!

 

O, o, pesto

Pesto is ontzettend gezond, mits je het zelf maakt. Heel veel mensen kopen kant-en-klare pesto en dat lijkt voordeliger dan zelf maken, het is het niet. Kant-en klare pesto bevat vaak melk en dat is echt onnodig. Daarnaast bevat kant-en-klare pesto vaak maiszetmeel; voor fabrikanten een lekker goedkoop vulmiddel, dat je zelf nooit en te nimmer door je zelfgemaakte pesto zou roeren. Conserveermiddelen als Kaliumsorbaat = E 202 heb je natuurljk al helemaal niet in je keukenkastje staan. Dat Kaliumsorbaat is een chemisch omstreden conserveermiddel. Omstreden omdat het allergie, astma,, netelroos, maagklachten, neusverkoudheid en darmstoornissen kan veroorzaken. Lekker dan! Zelf pesto maken is echt niet moeilijk en dus stukken goedkoper als je bedenkt dat kant-en-klare pesto voornamelijk goedkope troep bevat die ook nog eens slecht voor je gezondheid is. Mooie, nieuwwe eetweek!

Maandag, geen vlees en vis

Spaghetti met de allerlekkerste zelfgemaakte pesto

Kook (glutenvrije) spaghetti volgens de aanwijzingen op de verpakking, maak de pesto van jouw keuze (zie het recept), bestrooi met Parmezaanse kaas en aaaah, dat is èchte pesto!

Dinsdag, vlees

Salade met rosbief, pijnboompitjes en Parmezaanse kaas 

Voor het ultieme vakantiegevoel maak je deze lekkere salade.

Woensdag, vegan

Supersnelle cherrytomatensoep

Omdatie ie niet alleen supersnel, maar ook superlekker en supergezond is!

Donderdag, vis

Italiaanse pastasalade met venkel en gerookte zalm

Deze pastasalade is de hemel! 

Vrijdag, geen vlees en vis

Gestoomde paksoi met sesam met gebakken rijst met groente

Gebakken rijst is supersimpel om te maken; Gekookte rijst (bijvoorbeeld van gisteren) opbakken met een ui, teentje knoflook, doperwten, plakjes wortel, broccoli, champignons en wat je maar hebt aan groente. Simpel, lekker en snel en met de paksoi een supergezonde maaltijd!

Zaterdag, ontbijttip

Vitaminebommetje in een glas

Omdat een goed begin nu eenmaal het halve werk is. Wil je je vitaminebommetje extra gezond maken? Voeg dan kurkuma, kaneel, chiazaad, lijnzaad, gember, zwarte peper of een combinatie hiervan toe. Enjoy the weekend!

Zondag, vis

Garnalen in romige Toscaanse knoflooksaus met gebakken krieltjes en een salade van tomaat en rode ui. Good mood food voor de zondag, heerlijk!

Lekker en gezond!

Ik ben Jolanda Toet. Na een rampzalige jeugd vol geweld en vijandigheid en zonder liefde en positiviteit, besloot ik dat ik gelukkig wilde en mocht zijn. Ik leerde van mezelf houden en veranderde werkelijk alles in mijn leven. Resultaat? Een energiek, positief en gelukkig leven. En dat gun ik iedere vrouw! Om vrouwen te inspireren en motiveren hun mooiste leven te leven, schrijf ik artikelen over (glutenvrij) eten, leven en reizen en e-books voor een gelukkig leven.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit blog leuk, grappig, interessant of mooi? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit blog wilt delen!

Sharing is caring!