Weekmenu week 22 – 2019

Weekmenu week 22 – 2019

door | Weekmenu

Wekelijks maak ik een weekmenu met glutenvrije recepten voor je. Mijn doel is je te inspireren met relatief eenvoudige en snelle, gezonde, maar vooral lekkere recepten. Ik ga hierbij uit van het Pareto-principe; ik probeer 80% van de avondmaaltijden gezond te houden en 20% mag minder gezond zijn. Eet smakelijk!

Alle recepten zijn glutenvrij
Alle recepten in het weekmenu zijn glutenvrij, om de simpele reden dat ik al jaren glutenvrij moet eten. Maar dat neemt niet weg dat deze recepten ook gezond en lekker zijn voor mensen die wel gluten eten. Eet je wel gluten? Dan eet je natuurijk ‘gewoon’ brood, pasta e.d. Ga dat alsjeblieft ook niet vervangen door glutenvrij, het is zinloos, veel duurder en in de regel minder lekker.

Recepten van Indenvreemde.nl

In dit weekmenu neem ik regelmatig recepten op van Martin die ze plaatst op zijn website Indenvreemde.nl. Martin kookt hier thuis de pannen van het dak, omdat hij een echte foodie is. Ja, ik heb geluk! In zijn recepten vermeldt Martin niet expliciet dat hij glutenvrij kookt. Hij doet dat natuurlijk wel, want ik eet nu eenmaal glutenvrij, we koken niet twee potten iedere avond. Als ik een recept van Indenvreemde.nl gebruik, noem ik in mijn weekmenu (vrijwel) altijd een glutenvrije variant als een product oorspronkelijk gluten bevat, bijvoorbeeld sojasaus. Let daarop als je glutenvrij moet eten.

Geen reclame en geen gesponsorde artikelen

Op Jolandatoet.nl en Jolandatoetacademy.nl vind je geen reclame-uitingen en geen gesponsorde artikelen. Niet, nakko, nada, nul! Simpelweg omdat ik het niet wil. Daar waar ik reclame maak voor producten, is dat omdat ik dat product zelf gebruik en goed genoeg vind om het te noemen. Nogmaals; daarvoor krijg ik helemaal niets.

Het weekmenu voor deze week

Maandag 27 mei, dagje Meatless Monday #vegetarisch
Supersnel, supermakkelijk en supergezond
Salade met Blue stilton en blauwe druiven.

Dinsdag 28 mei, dagje nu kan het nog
Witte asperges met op de huid gebakken zalm en krieltjes in de schil.

Woensdag 29 mei, dagje o zo verrukkelijk soepie #vegan
Thaise currysoep met kokosmelk, maar zonder tofu (die laten we gewoon weg).

Donderdag 30 mei, dagje after party
Op donderdag heb ik doorgaans een supersportieve dag; ik doe dan aan krachttraining en yin yoga. Dan wil ik ’s avonds iets eten wat gezond is, goed voedt, goed vult en ook nog lekker is. En dat is deze salade, zie de foto bovenaan dit blog.
Salade met gekookte kip en bleekselderij.

Vrijdag 31 mei, dagje dit is zoooooo onvoorstelbaar lekker!
Wraps met kip hoisin, champignons en komkommer. Gebruik glutenvrije sojasaus als je glutenvrij eet.

Zaterdag 1 juni, dagje lekker uitgebreid brunchen in juni, uuuh, waar blijft de tijd? #vegetarisch
Gezonde pannenkoek met kwark, aardbeien en granola.

Zondag 2 juni, dagje 20% = 100% meligheid, nee, niet de appelmoes
Zelfgemaakte frieten van Jolanda (de allerlekkerste!) met bio kipkluifjes (even in de frituur, de ideale glutenvrije snack!) en homemade appelmoes zonder suiker by Mr. Martin.

Kies, kook en eet met liefde, eet smakelijk en tot volgende week!

Meer weekmenu’s

Sharing is caring!