Weekmenu week 23 – 2019

Weekmenu week 23 – 2019

door | Weekmenu

Wekelijks maak ik een weekmenu met glutenvrije recepten voor je. Mijn doel is je te inspireren met relatief eenvoudige en snelle, gezonde, maar vooral lekkere recepten. Ik ga hierbij uit van het Pareto-principe; ik probeer 80% van de avondmaaltijden gezond te houden en 20% mag minder gezond zijn. Eet smakelijk!

Alle recepten zijn glutenvrij
Alle recepten in het weekmenu zijn glutenvrij, om de simpele reden dat ik al jaren glutenvrij moet eten. Maar dat neemt niet weg dat deze recepten ook verrukkelijk zijn voor mensen die wel gluten eten.

Recepten van Indenvreemde.nl

In dit weekmenu neem ik regelmatig recepten op van Martin die ze plaatst op zijn website Indenvreemde.nl. Martin kookt hier thuis de pannen van het dak, omdat hij een echte foodie is. Ja, ik heb geluk! In zijn recepten vermeld Martin niet expliciet dat hij glutenvrij kookt. Hij doet dat natuurlijk wel, want ik eet nu eenmaal glutenvrij, we koken niet twee potten iedere avond. Als ik een recept van Indenvreemde.nl gebruik, noem ik in mijn weekmenu (vrijwel) altijd een glutenvrije variant als een product oorspronkelijk gluten bevat, bijvoorbeeld sojasaus. Let daarop als je glutenvrij moet eten.

Geen reclame en geen gesponsorde artikelen

Op Jolandatoet.nl en Jolandatoetacademy.nl vindt je geen reclame-uitingen en geen gesponsorde artikelen. Niet, nakko, nada, nul! Simpelweg omdat ik het niet wil. Daar waar ik reclame maak voor producten, is dat omdat ik dat product zelf gebruik en goed genoeg vind om het te noemen. Nogmaals; daarvoor krijg ik helemaal niets.

Het weekmenu voor deze week

Maandag 3 juni, dagje Meatless Monday #vegan
De allerlekkerste! Zie de foto bovenaan dit blog.
Geroosterde paprikasoep.

Dinsdag 4 juni, dagje Martin’s favorite
De favoriete groente van Martin.
Tumis kangkung met garnalen en basmatirijst.

Woensdag 5 juni dagje snel, lekker en gezond #vegetarisch
Salade met blauwe druiven en blue stilton.

Donderdag 6 juni, omdat het zo lekker is
Wraps met kip hoisin, paddenstoelen en komkommer.

Vrijdag 7 juni, dagje een goed begin… #vegan
Smoothiebowl met blauwe bessen, spinazie en chiazaad

Zaterdag 8 juni, dagje zelfgemaakt Indonesisch
Hoe ongekend lekker is dit!
Nasi met zelfgemaakte nasikruiden, pittige garnalen en zelfgemaakte seroendeng.

Zondag 9 juni, dagje zelfgemaakt supersmulontbijt #gezond
Pannenkoek van boekweit en banaan (glutenvrij en lactosevrij) met de allerlekkerste granola ooit.

Kies, kook en eet met liefde, eet smakelijk en tot volgende week!

Meer weekmenu’s

15 Tips voor minder stress

Minder stress in je leven zorgt ervoor dat het makkelijker wordt. En daardoor leuker. Je ervaart meer plezier, energie, positiviteit en geluk. Pas deze gratis tips toe in je leven en begin vandaag nog met het verminderen van de stress in je leven!

Sharing is caring!