Weekmenu week 28 – 2019

Weekmenu week 28 – 2019

door | Weekmenu

Wekelijks maak ik een weekmenu met glutenvrije recepten voor je. Mijn doel is je te inspireren met relatief eenvoudige en snelle, gezonde, maar vooral lekkere recepten. Ik ga hierbij uit van het Pareto-principe; ik probeer 80% van de avondmaaltijden gezond te houden en 20% mag minder gezond zijn. Eet smakelijk!

Tip van de week

Wees niet zuinig met (extra vergine) olijfolie over je salade. Uit recent onderzoek van Iowa State University (publicatie in American Journal of Clinical Nutrition) blijkt dat een ruime hoeveelheid olie zorgt voor een betere opname van voedingsstoffen (8 micronutriënten). Zuinig zijn met olie bijvoorbeeld om calorieën te sparen, is dus in geval van salade geen goed idee. Kies wel een goede extra vergine olijfolie.

Het weekmenu voor deze week

Maandag 8 juli, dagje Meatless Monday #vegetarisch
Supergezond en nog lekker ook deze salade, besprenkel royaal met olijfolie, zie de tip van de week.
Salade met linzen, groenten en mozzarella.

Dinsdag 9 juli, dagje Meatless Tuesday #vegetarisch
Risotto met courgette en champignons.

Woensdag 10 juli, dagje supersnel, lekker en gezond #vegetarisch
Salade met shiitake, geitenkaas en granaatappelpitjes

Donderdag 11 juli; dagje veel lekkerder dan je denkt #vegan
Dhal van rode linzen.

Vrijdag 12 juli; dagje waarom zou je minder lekker eten? #vegan
Snelle Thaise groene curry, zonder kip dit keer, maar met champignons en tauge

Zaterdag 13 juli; dagje lekker kokkerellen in het weekend
Mijn grote favoriet, o jongens, wat is dit lekker!
Ikan pepesan, Indonesische (gerookte) makreel, met basmatirijst en ingemaakte groenten.

Zondag 14 juli; dagje life is good
En ook dit is top; op slag verliefd op dit gerecht met kip.
Kip met kikkererwten in kruidige tomatensaus met geroosterde aardappeltjes uit de oven.

Kies, kook en eet met liefde, eet smakelijk en tot volgende week!

Meer weekmenu’s

Sharing is caring!