Weekmenu week 35 – 2019

Weekmenu week 35 – 2019

door | Weekmenu

Het belooft weer een warme zomerweek te worden, misschien wel de laatste dit jaar. Daarom veel fijne, snelle, niet al te ingewikkelde gerechten die ook lekker zijn als het warm is. We wachten nog even met herfstige stoofschotels en vieren de zomer. Mooie eetweek!

Tip van de week

Basilicum is kneitergezond! Vooral als je het vers, rauw eet en niet meestooft. Basilicum bevat heel veel vitamine K, ijzer, mangaan, vitamine A en vitamine C.  Daarnaast bevat basilicum calcium, magnesium en omega 3 vetzuren. Om je een klein beetje een idee te geven; 100 gram basilicum bevat maar liefst 345% van de ADH (Aanbevolen Dagelijkse Hoeveelheid) vitamine K wat heel belangrijk is voor je bloedstolling en je botten. Nu eet je niet zo heel snel 100 gram basilicum maar toch. Gooi en strooi lekker over je gnocchi, pizza, salades, caprese en je boterhammetje met kaas.

Het weekmenu voor deze week
Ik gebruik zoveel mogelijk biologische ingrediënten en alle gerechten zijn glutenvrij.

Maandag 26 augustus, dagje Meatless Monday Funday #vegetarisch
Dit is zo superlekker! En je zet het sneller dan het geluid op tafel.
Gnocchi met tomatensaus, mozzarella, pecorino en basilicum.

Dinsdag 27 augustus, dagje vegan it is! #vegan
Humus, ook lekker met een gekookte rode biet erdoor. Eet met (glutenvrije) wraps en heel veel dipgroente; komkommer, wortel, paprika, tomaat, ui.

Woensdag 28 augustus, dagje snel klaar, chillen maar
Kleurrijke salade met gestoomde makreel, tomaat en shiitake.

Donderdag 29 augustus; dagje dit is zomer
Vietnamese verse rijstvelloempia’s die je vult met groente en garnalen. Variatietip; vervang de garnalen door gerookte kip.

Vrijdag 30 augustus; dagje Griekser dan Grieks #vegetarisch
Griekse salade. Zie de foto bovenaan dit weekmenu.

Zaterdag 31 augustus; dagje we vieren het leven #vegetarisch
En vandaag doen we dat met deze lekkere en gezonde pannenkoeken met kwark, aardbeien en zelfgemaakte granola.

Zondag 1 september; dagje supergezond en superlekker #vegetarisch
Mocht je (ook) denken dat Ricotta niet zo gezond is? Fout wout! Ricotta is hartstikke gezond. En als je het dan combineert met spinazie en bij voorkeur vokorenspaghetti, zet je een supergezonde maaltijd op tafel. Eet je glutenvrij? Kies dan voor glutenvrije spaghetti.
Italiaanse ricottagnocchi met spinazie en spaghetti.

Kies, kook en eet met liefde, eet smakelijk en tot volgende week!

Meer weekmenu’s

 

 

 

Gratis Online cursus Leef positief, les 1

Na je aanmelding ontvang je persoonlijke inloggegevens en kun je gelijk inloggen. Door je aanmelding geef je Jolanda Toet toestemming voor het toesturen van Inspiratie in je mailbox.

Sharing is caring!