Wraps met hoisin kip, champignons en komkommer

Wraps met hoisin kip, champignons en komkommer

door | Gezond, Glutenvrij, Recepten, Vlees

Dit is lekker, lekkerder, lekkerst, oftewel de overtreffende trap van lekker. Een blijvertje in huize Toet!

Hoisin

Hoisin is lekker, zelfgemaakte hosin is superlekker! In kant-en-klare hoisinsaus zit (meestal) gluten, daarom maakte Martin em gewoon zelf. En dat is best een klusje als je net als Martin ook zelf zwartebonensaus (een van de ingrediënten van hoisin) maakt. Neem je tijd en maak dit niet om 17.40 als je om 18.00 uur wilt eten. Laat je trouwens niet ontmoedigen, want het komt echt goed en de smaak van zelfgemaakte hoisin en deze wraps is onovertroffen. Bovendien weet je zeker dat je hoisin glutenvrij is en ook geen andere, overbodige vieze ingrediënten bevat.

Dit heb je nodig voor 2 personen (vier wraps)

* Kipdijfilet, ongeveer 100 tot 150 gram per persoon.

* Kastanjechampignons, 250 gram. 

* Hoisin, 4 eetlepels, het allerlekkerste glutenvrije recept vind je hier. In het recept wordt soja gebruikt, dit is glutenvrije soja.

* Sesamolie, 1 eetlepel.

* Sojasaus, bijvoorbeeld deze, 4 eetlepels.

* Water, ongeveer 100 ml. 

* Komkommer, een, gehalveerd, de zaadlijsten verwijderd en in maantjes (maanvorm) gesneden.

* Rijstazijn of witte wijn azijn, 2 eetlepels.

* Zout, mespuntje.

* Wraps, 2 per persoon als avondmaaltijd. Ik eet doorgaans deze glutenvrije, Martin eet glutenvolle. 

Zo maak je de wraps met hoisin kip, champignons en komkommer

* Bestrijk de kipdijfilet met de sojasaus en hoisin.

* Verhit de sesamolie in een koekenpan en bak de kipdijfilet gaar .

* Voeg de champignons toe en bak mee.

* Voeg 100 ml. water toe, breng aan de kook en laat 6 minuten zachtjes doorkoken.

* Begiet de in maantjes gesneden komkommer met de wittewijnazijn en een mespuntje zout. Proef. Vind je dit te zuur? Voeg dan een beetje poedersuiker toe. Wij gebruiken zelf geen suiker.

* Trek de kipdijfilet met twee vorken uit elkaar voor een ‘pulled kip-effect’.

* Verwarm de wraps en beleg met kip, champignons en komkommer.

Eet smakelijk! 

Meer lekkere en gezonde voeding

Hoi! Ik ben Jolanda Toet, leuk dat je een kijkje komt nemen op mijn blog. Op dit blog deel ik altijd lekkere, nooit saaie, vaak gezonde en soms minder gezonde recepten met je. Het leven is te kort om niet lekker te eten! Mijn recepten zijn glutenvrij, maar ook zeer geschikt en lekker voor mensen die wel gluten eten. Naast recepten vind je hier blogartikelen over voeding (food), lifestyle en reizen (travel). Ik wens je heel veel lees- en kijkplezier! Heb je vragen? Stuur een
e-mail naar info@jolandatoet.nl.

Leuk om je ook hier te ontmoeten!

Vond je dit gerecht lekker? Heb je vragen? Laat het me weten op
Facebook en Instagram
en/of pin op Pinterest.
Superlief als je dit recept wilt delen!

Sharing is caring!